söndag 23 september 2007

Flippan har det tufft - min röv heller!

Det gör mig extremt surmagad och förbannad, när pressen vinklar sina reportage som att Flippan Reinfeldt skulle ha det speciellt tufft att jobba heltid och ta hand om sina barn.
Lägg av!
”Förutom barnflicka och städhjälp” har även paret Reinfeldt också sina mammor som hjälper till. Hur många ensamstående heltidsarbetande och lågavlönade har så mycket hjälp? Det finns inget heroiskt i Flippans ”arbetsinsats”. Hon har ett räkmackeliv jämfört med de allra flesta heltidsarbetande föräldrar. Hade jag haft lika lätt som frugan Reinfeldt under mina tio ensamstående år när livspusslet knappt gick ihop och ekonomin var tajtare än arslet på en ekorre, då hade jag steppat och sjungit i duchen varje morgon och tackat min lyckliga stjärna att jag var utvald. Å andra sidan så var det tufft, men som människa har jag lärt mig uppskatta de små sakerna i livet och att glädjas för den tiden jag fick med min son.

Avslutningsvis kommer det knappast som en överraskning att Flippan aldrig har bakat. Nä, sånt ”arbetarklassaktigt” beteende platsar inte in i ett moderat hem, klart som fan att man ska köpa färdiga bullar för att hålla igång komsumptionsracet. Hur skulle det gå för ekonomin om folk började göra saker och ting hemma istället för att köpa?
”Jag klarar mig själv, jag kan städa jag kan laga mat”

1 kommentar:

J sa...

Ha nu lite förståelse och sympati med fru FlippR (Flipper)!